سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ چیست بخش 12

ما در این مقاله قصد داریم شما را در مورد ریمپ بیشتر آشنا کنیم و بگوییم که ریمپ ایسیو چطور کار میکند.و ریمپ در موتور خودرو چه معایب و چه مزایای دارد. برای انجام ریمپ و تیونینگ خودرو قبل از آن حتما در مورد مرکز مربوطه تحقیق کنید و خودرو خود را دست هر کسی نسپارید. با دکتر ریمپ خود را بیمه کنید.

ریمپ ECU چگونه کار می کند؟

ریمپ ایسیو جایگزین نرم افزار اصلی ایسیو می گردد، برنامه اصلی خودرو به صورت کلی و بر اساس نیاز مشتری مورد بازنگری قرار میگیرد و در ریمپ ایسیو نرم افزار ایسیو برای دستیابی به حداکثرراندمان تغییر پیدا می کند.

این کار با عنوان ریمپ ایسیو شناخته می شود زیرا که مپ ایسیو موتور خودرو را کنترل می کند و ریمپ پارامتر های اصلاح شده ایسیو می باشد که مورد بازنگری قرار گرفته است.

هنگامی که ماشین شما ریمپ می شود می شود، نرم افزار تنظیم شده به پورت سریال خود (یا OBD پورت) وصل می شود و سپس مپ خودرو را با نسخه جدید (ریمپ ایسیو ) تغییر می دهد تا عملکرد موتور را افزایش دهد.

توانایی فلش به طور مستقیم از طریق OBD باعث شده است که صنعت ریمپ ایسیو به طور چشمگیری جهش پیدا کند.

بسیاری از افراد این سوال برایشان پیش می آید که چگونه میتوان با تغییرریمپ موتور و ریمپ ایسیو هم توان خروجی بیشتری از موتور گرفت و هم کاهش مصرف سوخت. نکته قابل توجه این است که تمامی پارامتر های عملکردی ایسیو در جدول های جداگانه ای وجود دارد که میتوان این پارامترها را جداگانه تغییر داد.

ریمپ خودرو چیست

به طور مثال زمانی که شما نیاز به شتاب گیری دارید معمولا دریچه گاز به طور کامل باز میگردد و دور موتور بالا می باشد. بنابراین در ریمپ می توان پارامتر های سوخت و جرقه را فقط در دورهای بالا و زمان شتابگیری تغییر داد ودر ناحیه دور آرام و حالت کروزتغییری در سوخت و افزایش پارامتر ها نداشت.

سازندگان خودرو از طریق تنظیم نرم افزار ایسیو به طور پیش فرض قبل از فرستادن وسیله نقلیه به بازار، موتور را تنظیم می کنند.

این کار به این دلیل است که تولید کنندگان مجبور به فروش اتومبیل های خود در سراسر جهان هستند، به این معنی است که در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت را در نظر بگیرند. به همین دلیل تنظیمات ایسیو به صورت کلی و با در نظر گرفتن تمامی پارامتر های کمی و کیفی دنیا و تولید انبوه انجام می شود.