سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ 207 بخش اول

آیا میدانید ریمپ 207 چیست؟ آیا دوس دارید خودرو خود را ریمپ کنید آما نمیدونیم چطوری؟ ما شما را راهنمایی میکنیم در هر زمینه ای ریمپ یا تیونینگ خودرویی کافیست با دکتر ریمپ در ارتباط باشید. تمامی اطلاعات ریمپ در سایت دکتر ریمپ در دسترس مخاطبان قرار داده شده است. ما را درادامه این مقاله همراهی کنید تا از ریمپ 207 و مزایای این خودرو و معایبش بیشتر آشنا شوید.

ریمپ 207i : خودروی 207i در واقع فیس لیفتی از خودرو 206بوده و از سال 2008تولید شد و از سال 89نیز وارد بازار ایران گردید . مدتی به دلیل تحریم ها از سال 91تولید نشد و با کنار رفتن تحریم ها در سال 95دوباره با ظاهری جدید تولید شد .

موتور این خودرو با حجم 1?5لیتری می باشد که توان تولید 105اسب بخار را دارا می باشد .

شتاب 207i در مدل دستی 11?6و اتومات 12?6می باشد .

با بهره گیری از ریمپ ایسیو می توان مواردی نظیر شتاب و گشتاور این موتور را بهبود بخشید . البته با ریمپ آیتمهای متفاوتی قابل تغییر هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد .

البته سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که ریمپ ECU چیست و مزایا و معایب آن چیست ؟

ریمپ در واقع تغییر کدهای کامپیوتر خودرو ( ای سی یو ) می باشد . با ریمپ برخی آیتم ها تغییر می کنند ، برخی از محدودیت ها حذف می شود و برخی پارامترها در خودرو بهبود پیدا می کند .

مزایای ریمپ 207i : افزایش شتاب خودرو ( بین 1تا 2ثانیه ) ، حذف کاتاف ( حذف محدودیت دوره ایده آل موتور ) ، حذف سنسور میل سوپاپ و اکسیژن ، تغییر عملکرد فن خودرو در دماهای مختلف ، افزایش گشتاور موتور ( حداکثر 10تا 15 % ) ، بهبود مصرف سوخت ، رفع تاخیر و کپ دریچه گاز و …

معایب ریمپ خودرو 207i : اگر ریمپ بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و جغرافیایی صورت پذیرد و غیر اصولی باشد موتور خودرو حتما صدمه خواهد دید . در مجموعه ما ابتدا برنامه ECU شما خوانده می شود و بر اساس پارامترهای خودرو شما تغییرات صورت می گیرد در صورتیکه برخی از اشخاصی که اقدام به ریمپ می کنند تنها از فایلهای آماده استفاده می کنند و در واقع به نوعی عملیات copy/paste انجام داده و از این فایل آماده برای تمامی خودروها ( در اینجا 207 ) استفاده می کنند . درصورتیکه باید ریمپ برای هر خودرو به صورت اختصاصی صورت پذیرد .