سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ 207 بخش دوم

 

ما در این مقاله از ریمپ 207 و تغییرات ایجاد شده در این خودرو میگوییم و شما را در مورد ریمپ خودرو بیشتر آشنا میکنیم. تیم تخصصی دکتر ریمپ این افتخار را دارد که سالها در رابطه با ریمپ و تیونینگ خودرویی فعالیت کرده و در مسابقات ریس و درگ افتخارات زیادی کسب کند. برای انجام تیونینگ خودرو و ریمپ به هر جایی اطمینان نکنید.

خدمات زیر در رابطه با ریمپ ایسیو 207i در دکتر ریمپ صورت می پذیرد :

حذف کاتاف 207i : در واقع محدودیت دور ایده آل موتور که برای اکثر خودروها بین 5500تا 6500است برداشته می شود .

افزایش شتاب پژو 207i : همانطور که در بالا اشاره شد مدت زمان شتاب 0تا 100ثانیه برای 207i در مدل دنده ای 11?6و در مدل اتوماتیک 12?6ثانیه می باشد که با ریمپ خودرو می توان بین 1الی 2ثانیه این عدد را بهبود بخشید .

حذف سنسور دوم اکسیژن 207i : تقریبا در ایران تمامی خودروها با مشکلات و خرابی های متعدد سنسور دوم اکسیژن مواجه می شوند و دلیل آن عدم استفاده از بنزین با کیفیت ( یورو 4 ) در جایگاه های عرضه سوخت می باشد و نتیجه آن خرابی متعدد این سنسور است . خودروی 207دارای استاندارد یورو 4می باشد که با حذف سنسور اکسیژن تبدیل به یویر 2شده که برای ایران بسیار بهینه است . از طرفی با حذف این سنسور مصرف سوخت هم بهنینه تر میشود .

حذف سنسور میل سوپاپ 207i : سنسور میل سوپاپ به دلیل خرابی بالایی که دارد بالطبع هزینه تعمیر و تعویض بالا نیز خواهد داشت . در نتیجه با ریمپ ای سی یو این سنسور حذف می شود و این مشکلات برطرف می شود . ولی مزیت این سنسور چیست ؟ اگر زمانی سنسور دور موتور خودروی شما خراب شود در صورت وجود سنسور میل سوپاپ خودرو روشن می شود و تا دور 3000نیز بالا می رود ولی اگر سنسور میل سوپاپ نباشد خودرو روشن نخواهد شد ! ( پس این آپشن اختیاری است

تغییر عملکر فن خودرو 207i : هنگامیکه محدودیت دور موتور برداشته می شود ( حذف کاتاف ) با افزایش دما مواجه هستیم باید فن دور تند و کند در دماهای مناسبتری شروع به کار کنند و از طرفی باید این تغییر متناسب با شرایط آب و هوایی که قرار است خودرو در آن فعالیت کند باشد .

افزایش توان موتور 207i : می توان با تغییر کدها توان موتور را افزایش داد ولی باید خودرو نیز تقویت شود ( مثل نصب هدرز و … ) پس به طور معمول این آپشن توصیه نمی شود مگر با تقویت موتوری خودرو .

رفع تاخیر پدال گاز ( رفع کپ دریچه گاز ) : تاخیر بین فشار به پدال گاز و عملکرد آن برداشته می شود . حتما تا بحال هنگام فشار دادن پدال گاز و عملکرد آن یک تاخیر محسوس را حس نموده اید . با ریمپ ایسیو این مورد هم قابل برطرف شدن است .

کاهش مصرف سوخت 207i : یکی از آیتم های جذاب مطمئنا کاهش مصرف سوخت است ولی بین شتاب و افزایش توان موتور با مصرف سوخت رابطه مستقیم وجود دارد . یعنی با کاهش مصرف سوخت شتاب و توان خودرو پایین می آید . در واقع ما در دکتر ریمپ مصرف سوخت را بهینه می کنیم .