سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ چیست بخش 12

انجام ریمپ کاری اصولی و با نرم افزار ایسیو سر کار دارد پس انجام دادن این فرایند با علم قبلی برنامه نویسی و تیونینگ خودرویی همراه است. برای انجام کار ریمپ خودرو به هر مکانی اطمینان نکنید چون کار غیر اصولی و غیر تخصصی نیست و باید کسی که تجربه زیاد و علم کافی در این حرفه دارد انجام دهد. تیم تخصصی دکتر ریمپ با چند سال سابقه کار و افتخار آفرینی در مسابقات ریس و درگ توانسته است اطمینان مشتریان خود را کسب کرده و با ضمانت 2 ساله خودرو شما را تست کرده و تحویل مشتری میدهد.

ریمپ چیست ؟

ریمپ در معنای لغوی به معنی ترسیم دوباره است و در اصطلاح خودرویی ریمپ ایسیو به مجموعه تغییراتی گفته میشود که با توجه به سلیقه راننده بر روی برنامه ایسیو اعمال میشود، حال ممکن است این تغییرات با هدف افزایش شتاب و توان باشد یا اهداف دیگری مانند اعمال محدودیت سرعت جهت جلوگیری از سرعت بیش از حد، کم کردن مصرف، کاهش استهلاک موتور بخصوص در موتورهای فرسوده و غیره باشد. بنابراین هدف از ریمپ ایسیو تنها افزایش شتاب نیست و نحوه استفاده از این علم بستگی به فرهنگ جامعه دارد.

دامپ چیست ؟

هر ایسیو درون خود چندین قسمت مختلف از لحاظ سخت افزاری دارد که یکی از این قسمت ها آیسی نام دارد. بر حسب اصول واکنش به محرک های سیگنال آیسی ها به دو نوع بدون حافظه و حافظه دار تقسیم میشوند. این آیسی ها ممکن است اطلاعات مختلفی مانند کد سوئیچ، مقدار کارکرد خودرو بر حسب مایل یا کیلومتر، اطلاعات مربوطه به مشخصات خودرو مانند تعداد چرخهای مورد استفاده، سایز رینگ ها، اطلاعات مربوط به تغذیه موتور و غیره باشد. به این مجموعه اطلاعات که درون یک آیسی حافظه دار قرار میگیرد دامپ گفته میشود. و در قسمتی که اطلاعات مربوط به پارامترهای کنترل تغدیه و جرقه موتور قرار میگیرد بلوک کاری گفته میشود، در ادامه با منطق کلی بلوک کاری و اینکه چرا ما به یک شکل خاصی مجبورهستیم آنرا تعریف و آماده کنیم اشاره می شود.

داموس یا مپ لیست چیست؟

داموس (مپ لیست) یعنی جداول اماده برای ریمپ کردن.شما زمانیکه قصد دارید یک فایل رو ریمپ کنید، ابتدا با وینولز دامپ(فایل) مورد نظر رو باز می کنید. سپس باید دنبال جداول مورد نظر که شامل جداول سوخت،اکسیژن، جرقه، گشتاور، حجم هوای ورودی، کاتاف و غیره است، بگردید و اونا رو پیدا کنید. که این کار خود هم دانش فنی بالا و هم زمان زیادی رو نیاز دارد.

ولی زمانی که شما داموس (مپ لیست) فایل مورد نظر رو داشته باشید، شما اصلا نیازی به جستجو کردن جداول ندارید. در این روش شما دامپ مربوطه رو با وینولز باز می کنید، سپس داموس(مپ لیست) مربوط به همون دامپ رو باز می کنید (نحوه استفاده از داموس هم براتون آموزش داده خواهد شد) در این حالت تمام جداول موجود در مپ لیست برای شما نمایش داده می شود و دیگر نیازی به پیدا کردن جداول نیست. در این حالت شما هر تغییری خواستید در جداول خواهید داد و آنرا ذخیره کرده و به ایسیو انتقال خواهید دا