سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت بین ریمپ و تیونینگ

در این مقاله از فرایند ریمپ خودرو و آپدیت ایسیو خواهیم گفت که آپدیت ایسیو با ریمپ ایسیو کاملا متفاوتبوده و هر کدام کارهای متفاوت و مزایا های مختلفی دارد. برای انجام ریمپ خودرو قبل از انجام این کار از ریمپ کار خود مطمئن شوید تا باعث خرابی موتور و ایسیو نشود. مرکز تخصصی و تیونینگ دکتر ریمپ با چندین سال تجربه در این خصوص توانسته است موفقیت های زیادی را کسب کند.

ریمپ چیست ؟

ریمپ همان چیپ تیونینگ یا تقویت نرم افزاری کامپیوتر خودرو است. این تقویت با بهینه سازی ارتباطات برقی و مکانیکی و نرم افزاری ایسیو انجام میشود. ریمپ بصورت دستی انجام میگردد یعنی یک مهندس با تسلط کامل روی الکترونیک خودرو برنامه ماشین شما را میخواند و سپس تغییراتی اعمال میکند که نتیجه آن تقویت خودرو در موارد ذیل است : افزایش شتاب اولیه ، افزایش شتاب حین حرکت ، کاهش دمای کارکرد فن ، کاهش مصرف سوخت ، رفع کپ سر گاز ، رفع کپ حین حرکت ، نرم شدن رانندگی ، افزایش قدرت ماشین در حالت کولر ، افزایش قدرت ماشین در سربالایی ، بهبود تعویض دنده در گیربکس های اتوماتیک

این کار توسط دکتر ریمپ با دستگاه های تخصصی انجام میشود و با دیاگ متفاوت است

آپدیت ایسیو

آپدیت را شرکت سازنده خودرو با توجه به تغییر لوازم یدکی و یا مشکلات فابریکی که در خودرو وجود دارد ارائه میکند و توسط دیاگ انجام می شود. به عنوان مثال خودرو های 405 با ایسیو SSAT دارای پت پت در اگزوز بودند که ناشی از مشکل سوخت رسانی بوده است و در آپدیت های بعدی این مشکل رفع گردیده است ، در خودرو های ایران خودرو جدید و مدرن مانند دنا ، دیاگ تخصصی ایران خودرو به نام آیکو دیاگ نیاز است. قیمت آپدیت حدودا 80 تا 100 هزار تومان است.

قیمت ریمپ ایسیو را عوامل مختلفی تعیین می کنند

به دلیل زیاد شدن ریمپ کنندگان ایسیو قیمت های مختلفی برای این کار ارائه می شود.به همین علت در اینجا دلایل اختلاف قیمت ها را برای کاربران توضیح می دهیم :

مهمترین دلیل : افرادی با استفاده از برنامه های کپی اقدام به ریمپ خودرو می کنند که حاصل این کار صدمات جدی به موتور و ایرادات اساسی در برنامه می شود.

توضیح دلیل فوق : دلیل تفاوت در هزینه ریمپ ایسیو میزان تخصص افراد ، تجهیزات و تجارب می باشد. موارد بسیاری دیده شده که دارنندگان خودرو برای ریمپ ایسیو به افراد غیر متخصص که اغلب تنظیم موتور کاران سطح شهر هستند مراجعه کرده اند. این افراد بعد از ریمپ خودرو هزینه های سنگینی برای مشتریان به بار آورده اند که از جمله این موارد می توان به روشن شدن چراغ svs ، چراغ چک ،خطای سنسور ناک ، ذوب شدن پیستون، خام سوزی اشاره کرد.