سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ خودرو برلیانس بخش 1

بخش فنی

در بخش فنی این خودرو به یک پیشرانه 4سیلندر 16سوپاپ به حجم 1498سی‌سی مجهز شده است که توان خروجی 103اسب‌بخار قدرت و 138نیوتن‌متر گشتاور را دارد. به اعتراف خیلی از دارندگان این خودرو، بزرگ‌ترین ضعف‌های این خودرو پیشرانه کم‌رمق آن محسوب می‌شود؛ که علیرغم توان خروجی قابل‌قبولی که این پیشرانه دارد به دلیل وزن قابل توجه خودرو(1250در مدل صندوقدار) و همچنین استفاده از گیربکس 4سرعته قدیمی (مدل‌ اتوماتیک)، در واقعیت شتاب اولیه ای‌ در حدود 13ثانیه برای مدل‌های دنده دستی و حدود 16ثانیه برای مدل‌های اتوماتیک اعلام‌شده است. ناگفته نماند که این شتاب کم طبق تجربه نگارنده و همچنین بسیاری از دارندگان این خودرو، در خیلی از موارد می‌توانند شما را ناامید کند، مخصوصا در سربالایی‌ها! البته نباید فراموش کنیم که این مشکل در مدل‌های دنده دستی شدت کمتری دارد و اغلب دارندگان نمونه‌های دنده دستی از شتاب خودرو خود رضایت بیشتری دارند.

حداکثر سرعت خودروی برلیانس سریH3xx در نوع گیربکس اتوماتیک برابر با 170کیلومتر می باشد. همچنین مصرف سوخت این خودرو برابر با 6?4لیتر در نوع دستی و در نوع خودرکار برابر با 6?7لیتر می باشد. که این ارقام فقط در کاتالوگ خودرو قابل دسترسی بوده و هیچ مالکی نمیتواند ادعا کند با بهترین بنزین توانسته به چنین رقمی دست پیدا کند بخصوص در مدل اتوماتیک. به گفته مشتریانی که برای ریمپ به این شرکت مراجعه می کنند، مصرف در شهر و هوای تابستانی تا حدود 10لیتر بر صد کیلومترهم می رسد.

اگر بخواهیم موشکافانه هماهنگی گیربکس و موتور برلیانس سریH3xx را زیر ذره بین قرار دهیم باید بگوییم کشش پیشرانه در دنده یک عملکرد نسبتاً مطلوبی است ولی همینکه وارد دنده 2می‌شوید دیگران شتاب دنده یک را نخواهید داشت، یا اگر سرعتتان بالاتر از 35-40کیلومتر بر ساعت باشد و بخواهید سبقت گیری انجام دهید گیربکس به صورت اتومات با دنده 2این کار را انجام داده و به سختی و با تاخیر به دنده یک معکوس خواهد داد که عملاً شتاب گیری خاصی را تجربه نخواهید کرد!

خودروهای برلیانس سریH3xx با توجه به حجم کم موتور خودرویی مناسب جهت تردد در سطح شهر می باشد ولی این خودرو برای جاده های برون شهری و بخصوص کوهستانی ضعیف می باشد.

برای مقابله با توان پایین موتورهای 1500 BM15 ، شرکت پارس خودرو از سال 96این خودرو را با موتور بهبودیافته BM16 عرضه کرد. با تغییردر حجم موتور از 1500سی سی به 1650سی سی ، توان آن از 103اسب بخار به 114اسب بخار افزایش یافته است و با تغییر ضرایب دیفرانسیل گیربکس به میزان 15درصد شتاب خودرو همچنین قابلیت حرکت خودرو برای مسیرهای شیب دار بهبود یافته.

ریمپ خودرو برلیانس

راه حل دکتر ریمپ برای دارندگان خودروهای برلیانس چیست؟

کارشناسان دکتر ریمپ توانسته اند با بازنگری در برنامه ایسیو این خودرو و آداپته کردن آن با شرایط جاده ای و آب و هوایی ایران، (climate customize calibration) بتوانند نواقص حرکتی این خودرو را گرفته و با ریمپ ایسیو شتاب گیری و کشش خودرو را در سربالایی ها به طرز چشمگیری بهبود بخشید.

خودرو برلیانس با تمامی نقاط قوت خود دارای ضعف هایی نیز در قسمت موتور و گیربکس است که از جمله این موارد می توان به :

1- تاخیر پدال گاز در حرکت اولیه

2- عدم کشش و شتاب در شیب

3- عدم معکوس به موقع در زمان نیاز

4- صدای ناک و احتراق پیش رس

5- عدم سازگاری با بنزین یورو2

نکته مهم این است که در ایران %99از جایگاه های سوخت فاقد بنزین با استاندارد یورو 4هستند. و زمانی که شما موتور یورو4را با بنزین یورو 2تغذیه میکنید باعث مشکلات بالا می شود.

دکتر ریمپ با ریمپ خودرو برلیانس با موتورهای 1500و 1650سی سی برای تمامی مدل ها ، مشکلات بالا را به طور کامل رفع نموده و با ضمانت دو ساله، به مشتریان عزیز تحویل می دهد.