سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ تیبا بخش دوم

آیا خودرو تیبا شما مشکل محدوده سرعت دارد؟ آیا تاخیر پدال گاز تیبا را حس کرده اید و با مشکل بر خورداید؟ مصرف سوخت خودرو شما بالا می باشد؟ شما با انجام دادن ریمپ اصولی تمامی مشکلات خودرو شما از بین رفته و با بهترین شکل موتور خودرو شما کار خواهد کرد. برای انجام ریمپ به هر جایی اطمینان نکنید چون این کار کاملا اصولی و علمی می باشد.

ریمپ چیست ؟

ریمپ ECU یا چیپ تیونینگ فرآیندی است که طی آن ای سی یو خودروی شما دوباره برنامه ریزی شده تا یکسری از محدودیت ها از خودروی شما برداشته شود .

چرا خودرو محدودیت دارد ؟

خودروسازها معمولا خودروها را برای شرایط آب و هوایی متفاوت جغرافیایی تولید می کنند تا خودرو در هر شرایطی بتواند در بهترین حالت خود کار کند . در نتیجه یکسری محدودیت ها اعمال می شود که طبعا برای همه مناسب و جال نیست و بعضا آزار دهنده نیز می باشد .

خدمات ریمپ خودرو تیبا در پارسیان صنعت خودرو به شرح ذیل می باشد :

رفع تاخیر پدال گاز تیبا ( رفع کپ دریچه گاز تیبا ) : هنگامیکه بر روی پدال گاز فشار میدهیم بین عملکرد و فشار شما تاخیری چند میلی ثانیه ای وجود دارد که با ریمپ ECU قابل رفع می باشد .

حذف کاتاف تیبا : دور موتور خودرو در حالت معمول بین 5500تا 6500بالا می رود . حال با ریمپ ecu می توان این محدودیت را تا جایی که شما بخواهید برداشت .

افزایش شتاب تیبا : یعنی افزایش شتاب 0تا 100کیلومتر خودرو که در حالت معمول برای سراتو 13?5ثانیه می باشد . ( در واقع تا نهایت 2ثانیه قابل کاهش است

حذف سنسور دوم اکسیژن تیبا : خودروهایی که استاندارد یورو 4به بالا دارند معمولا با خرابی زیاد سنسور اکسیژن همراه هستند ( البته در ایران ) و دلیل این خرابی کیفیت پایین بنزین های عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد . در نتیجه با ریمپ ecu نیز می توان این سنسور را حذف کرد و هزینه های تعمیر و تعویض سنسور اکسیژن را کاهش داد .

 

حذف سنسور میل سوپاپ تیبا : این سنسور نیز دارای خرابی زیاد است و در شرایطی بهتر است با ریمپ خودرو حذف شود .

اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن ) تیبا : با این آپشن فن دور تند و کند در دماهای پایین تری شروع به کار می کند . این آپشن خصوصا در مناطق با آب و هوای گرم بسیار ضروری است .

افزایش توان موتور تیبا : همراه با این آپشن نیز باید حتما موتور نیز تقویت گردد ( بدون تقویت موتور به هیچ عنوان توصیه نمی شود

کاهش مصرف سوخت تیبا