سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ دنا بخش دوم

آیا چیزی از ریمپ ایسیو دنا میدانید؟ ما در این مقاله ریمپ را کاملا توضیح داده و خواهیم گفت برای خوردو این فرایند ضرر دارد یا خیر؟ از تغییرات ریمپ ایسیو دنا میگوییم که بعد از ریمپ چه تغییراتی خواهد کرد. برا تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ با ضمانت 2 ساله خودرو شما را ریمپ کرده و بعد از تست توسط خود مشتری مبلغ دریافت خواهد شد. 

ریمپ ایسیو دنا : خودروی دنا که تغییر شکل یافته خودروی سمند است در سال 93وارد بازار خودروی ایران شد . این خودروی بسیار آپشنال است . موتور از نوع EF7 بوده و توان تولید 115اسب بخار را دارد و حجم موتور 1646سی سی است . استاندارد آلایندگی یورو 4قابل تبدیل به یورو 5را دارا می باشد . خودروی دنا نیز همانند اکثر خودروها دارای یکسری از محدودیت ها می باشد که این محدودیت ها با ریمپ ایسیو قابل رفع می باشد .

ریمپ ای سی یو چیست ؟

ریمپ ای سی یو در واقع فرآیندی است نرم افزاری که بر روی ایسیو ( کدهای ای سی یو ) پیاده می شود تا یکسری مزیت ها به خودرو اضافه شود و یکسری از محدودیت ها و اشکالات خودرو رفع گردد .

آیا ریمپ برای خودرو ضرر دارد ؟

اگر اصولی انجام نشود ، بله ! بسیاری از شرکت ها از فایل های آماده ( دامپ آماده ) که برای تمامی خودروها استفاده می کنند . ولی در مجموعه ما ابتدا کد ای سی یو خودروی شما خوانده شده و بر اساس کدهای ای سی یو شما تغییرات و ریمپ صورت می پذیرد .

با ریمپ خودرو چه امکاناتی را پیدا می کند ؟

·        افزایش شتاب دنا : با ریمپ شتاب خودروی دنا شما نیز قابل افزایش است . در واقع مدت زمان شتاب 0تا 100خودرو کاهش می یابد ( حداکثر تا 2ثانیه ! )

·        حذف سنسور دوم اکسیژن DENA : سنسور دوم اکسیژن خودروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو 4به بالا هستند بسیار دچار خرابی می شود ( به دلیل کیفیت پایین بنزین کشور ) در نتیجه هزینه های تعمیر و تعویض این سنسور افزایش می یابد در نتیجه ما با ریمپ کردن و حذف این سنسور ، هزینه های این سنسور را کاهش می دهیم و عملکرد ماشین نیز بهبود می یابد .

·        حذف سنسور میل سوپاپ دنا : سنسور میل سوپاپ نیز خرابی بالایی دارد ( ولی بودن این سنسور در زمانی که احیانا سنسور دور موتور خراب شود ضروری است

·        اصلاح دمای آب ( تغییر عملکرد فن خودرو ) : با اعمال این آپشن خصوصا در مناطق گرمسیر ، می توان دمای کارکرد فن خودرو را جوری تنظیم نمود که در دماهای پایین تری شروع به کار نماید در نتیجه موتور جوش نمی آورد و عملکرد بسیار بهینه تری خواهد داشت .

·        رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) : زمانی که خودرو را روشن کرده و بر روی پدال گاز فشار وارد می نمایید بین عملکرد گاز و فشار شما یک تاخیر محسوس مشاهده می شود که با ریمپ این مشکل نیز قابل حل است .

·        رفع لرزش دور آرام خودرو ( دور SLOW )

·        افزایش توان موتور دنا : برای اعمال این آپشن باید موتور نیز تقویت شود ( ریمپ تنها کفایت نمیکند

·        کاهش مصرف سوخت دنا : اعمال این آپشن معمولا باعث کاهش بازده موتور می شود ( برای گرفتن معاینه فنی توصیه می شود