سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ ایسبو بخش اول

برای انجام ریمپ خودرو حتما با کارشناسان ما تماس گرفته و از مزایا و معایب آن بر روی خودرو خود مطلع شوید. در بعضی از مراکز نو پا با گذراندن چند روزه ریمپ بدون هیچ تخصصی شروع به کار کرده اند که باعث سوختن ایسیو خودرو و خرابی موتور میشود. دکتر ریمپ با چندین سال تجربه در ریمپ خودرو با ضمانت 2 ساله خودرو شما را ریمپ میکند.

محدود کردن موتور توسط خودروسازان

نکته مهم دیگر این که شرکت ها به منظور افزایش طول عمر موتور خودرو و استفاده نادرست برخی رانندگان از خودرو، مجبور به محدود کردن موتور در برخی موارد هستند. بعنوان مثال موتور ef7 توربو شارژ در روی خودرو سورن توربو و دناپلاس به کار رفته در مرکز تحقیقات ایران خودرو، 170اسب بخار توان خروجی داشته است اما به دلیل افزایش عمر موتور و سازگاری به هر نوع بنزین و کاهش آلایندگی تا 150اسب بخار محدود شده است.

آیا ریمپ ایسیو ضرر دارد؟ هم بله، هم خیر

ریمپ به معنای بازنگری دوباره برنامه ECU خودرو برای اپتیمم سازی موتور است. اگر ریمپ توسط افراد متخصص انجام نشود باعث آسیب جدی به موتور می شود.

به عنوان مثال اگر آوانس جرقه زنی افزایش یابد باعث افزایش قدرت موتور می شود. تمامی تغییرات ریمپ ای سی یو با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران تغییر می یابد تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور این تغییر انجام شود.

خودرو های استاندارد که فاقد هدرز، کیت مکش ورود هوا و … اگر بدون در نظر گرفتن کیفیت سوخت اقدام به افزایش زیاد اوانس جرقه برای حصول حداکثر قدرت شوند منجر به ناک (احتراق پیش رس) و افزایش دمای احتراق می شوند. در حالت ناک نرخ انتقال حرارت نزدیک به 1?7برابر می شود و گاها باعث ذوب شدن پیستون خواهد شد و همین افزایش دما تخریب کاتالیزور و آب شدن یا آسیب به سوپاپ ها را نیز در پی دارد.

اگر تیونر شما در ریمپ ایسیو حرفه ای باشد می تواند با توجه به ناحیه کاری موتور در زمان هایی که در شهر یا اتوبان رانندگی می کنید مصرف خودرو شما را کاهش داده و در حالت شتابگیری و تخت گاز میزان سوخت و جرقه را فزایش دهد که منجر به افزایش شتاب می شود.