سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ ساینا

برای انجام ریمپ خودرو به هر کسی اطمینان نکرده و قبل از انجام این فرایند از مرکز تیونینگ مورد نظر مطمئن شوید. ما با چندین سال تجربه در این کار توانسته ایم اطمینان مشتری را کسب کرده و این کار را با ضمانت 2 ساله کتبی در اختیار مشتری قرار میدهیم. قبل از تحویل خودرو به مشتری ماشین توسط دکتر ریمپ تست شده و بعد از رضایت وجه دریافت میشود.

ریمپ خودرو ساینا | افزایش شتاب ، حذف کات آف ، افزایش توان موتور ساینا

ریمپ ایسیو ساینا : خودروی ساینا که محصول شرکت خودروسازی سایپا می باشد در واقع تغییر ظاهر یافته خودروی تیبا با همان امکانات و آپشن ها می باشد . دارای دو نسخه اتوماتیک و دستی است . مجهز به موتور 4سیلندر 8سوپاپ 1?5لیتری با 80اسب بخار توان خروجی .

تفاوت ساینا اتومات با دستی در طراحی و امکانات داخل اتاق خودرو است که نسخه اتوماتیک یکسری آپشن ها نظیر فرمان هیدرولیک برقی ، دکمه های کنترلی و کروز روی فرمان و … می باشد .

خودروی ساینا همانند تمامی خودروهای تولیدی شرکت های خودروسازی دارای محدودیت هایی است که به وسیله ریمپ ایسیو قابل رفع می باشد .

دلیل این محدودیت ها چیست ؟

چون خودروها برای مناطق متفاوت آب و هوایی و جغرافیایی تولید می شود در نتیجه برای کارکرد بهینه خودرو در تمامی شرایط این محدودیت ها اعمال می شود . این محدودیت ها و ایرادات با ریمپ ای سی یو خودرو قابل رفع است .

ریمپ چیست ؟

ریمپ ای سی یو فرآیندی نرم افزاری ( باز نویسی کدهای کامپیوتر یا ایسیو خودرو ) است که توسط مهندس تعمیرکار ای سی یو بر روی خودرو اعمال می شود تا یکسری قابلیت به خودرو اضافه شود یا یکسری محدودیت برداته شود نظیر : رفع تاخیر پدال گاز ، حذف سنسور دوم اکسیژن ، حذف کاتاف و …

ریمپ ایسیو برای خودرو مفید است یا مضر ؟

بستگی به شخصی دارد که این فرآیند را بر روی ECU خودروی شما انجام میدهد . معمولا بسیاری از افراد تازه کار با استفاده از یک دامپ آماده ( فایل ریمپ ایسیو آماده ) کار ریمپ کردن را انجام می دهند که بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه و دیگر شرایط خودرو است . در نتیجه خودرو آسیب می بیند . ولی ریمپر های حرفه ای این شرایط را در نظر می گیرند و به خودرو آسیبی وارد نمی شود

بعد از ریمپ کردن ، خودرو چه تغییراتی می کند ؟

خدمات ریمپ ای سی یو ساینا در دکتر ریمپ به شرح ذیل می باشد :

حذف کاتاف ساینا : دور خودرو در حالت معمول بین 5500تا 6000است . با ریمپ این محدودیت تا هر مقدار که شما بخواهید برداشته می شود .

افزایش شتاب ساینا: با ریمپ می توان شتاب اولیه را افزایش داد ( در واقع مقدار زمان رسیدن سرعت خودرو از 0تا 100را کاهش داد ) که برای ساینا به طور معمول بین 10تا 11ثانیه ( مدلهای مختلف ) می باشد .

حذف سنسور دوم اکسیژن ساینا : خودروی سانیا دارای استاندارد آلایندگی یورو4می باشد . این استاندارد به دلیل مشکلاتی که در بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت ایران مشکلاتی را برای سنسور دوم اکسیژن از جمله خرابی بالا و هزینه تعمیر و تعویض زیاد به همراه دارد . در نتیجه با ریمپ این سنسور نیز حذف می شود .

 

حذف سنسور میل سوپاپ ساینا : این سنسور نیز خرابی زیادی دارد و در صورت درخواست شما قابل حذف است .

رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) : به هنگام فشار بر روی پدال گاز و عملکرد آن یک تاخیر محسوس مشاهده می شود که این تاخیر نیز به واسطه ریمپایسیو  قابل رفع می باشد .

تغییر عملکرد فن خودرو ( اصلاح دمای آب ساینا ) : این آپشن نیز برای مناطق گرم بسیار توصیه می شود زیرا فن خودرو در دماهای پایین تری شروع به فعالیت خواهد کرد ( دور تند و دور کند ) در نتیجه دمای موتور نیز کاهش می یابد .

افزایش توان موتور ساینا : برای افزایش توان و گشتاور موتور ساینا باید موتور خودرو نیز تقویت شود ( در غیر اینصورت کار غیر اصولی و به موتور آسیب می زند )

کاهش مصر سوخت ساینا : این آپشن نیز بازده موتور را در حالت معمول کاهش می دهد ( بیشتر برای گرفتن معاینه فنی مناسب است )