سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ جک جی 5

در این مقاله قصد بررسی ریمپ خودرو جک جی5 را داریم با ایسیو بوش ME7.8.8. ریمپ این خودرو باعث چه تغییراتی میشود. تیم تیونینگ دکتر ریمپ این افتخار را دارد چند سال به طور تخصصی در مسابقات ریس و درگ از لحاظ تیونینگ خودرو های مسابقاتی بتواند مقام آور باشد. در خصوص ریمپ خودرو در مقالات قبل توضیح دادیم میتوانید در مقالات ریمپ چیست جستجو کنید. 

برداشت تاخیر پدال گاز و سریع نمودن عکس العمل دریچه گاز نسبت به پدال و رفع کپ اولیه حرکت خودرو یکی از مشکلات عمده خودرو های دریچه گاز برقی تاخیر در باز شدن دریچه گاز یا همان کپ اولیه حرکت می باشد که در مقایسه با خودرو های دریچه گاز سیمی دریچه گازشان دیرتر و با تاخیر نسبت به پدال گاز عکس العمل نشان داده که یکی از عمده دلایل نارضایتی از این گونه خودرو ها می باشد که در این خصوص دکتر ریمپ این افتخار را دارد تا با ارتقاء و بهبود جدوال دریچه گاز برقی این تاخیر را کاملا برداشته و خودرو را فوق العاده تیز و سریع می نماید.

تغییر کاهش و یا افزایش دمای فن دور کند و تند خودرو با ریمپ خودرو

برخی از افراد به دنبال تغییر و یا کاهش فن دور کند و یا تند خودروشان می باشندکه در این خصوص دکتر ریمپ می تواند دور فن کند و تند خودرو شما را به میزان دلخواه شما تنظیم نماید ولی در این خصوص توجه داشته باشید که کاهش دمای فن دور کند و تند همواره مضرات بیشتری نسبت به منافع آن دارد و یکی دیگر از باور های اشتباهی که برخی از افراد دارند این است که می گویند زمانی که دمای خودرو افزایش می یابد شتاب خودرو کاهش می یابد که در واقع این مطلب حقیقت دارد ولی مشکل کاهش شتاب از افزایش دمای موتور خودرو نبوده و به عوامل دیگری بستگی دارد که به شفاف سازی آن در این قسمت می پردازیم.

الف– اساس کار ای سی یو ها این است که پاشش را بر اساس دمای موتور نیز تنظیم می نمایند و هر چه دمای موتور افزایش می یابد میزان پاشش سوخت را کاهش می دهند و در واقع شما به دلیل کاهش پاشش سوخت توسط ای سی یو دچار افت قدرت و کاهش توان خودرو می شوید نه به دلیل خود افزایش دمای موتور خودرو که به وسیله ریمپ ایسیو و ورود هوای خنک تر به موتور خودرو توسط نصب کیت مکش هوای خنک می شود کاری کرد که ای سی یو با افزایش گرما کمتر سوخت را محدود نموده تا از شتاب خودرو نکاهد.

ب–در صورتی که دمای کارکرد فن کند و تند خودرو را کاهش دهید باعث می شود که فن زمان بیشتری کار کرده و یا دائما در حال کار بوده که این مورد فشار زیادی را بروی سیم کشی خودرو و دینام و خود موتور فن خواهد گذاشت که می تواند عمر مفید این قطعات را شدیدا کاهش داده و شما را در این باره با مشکل مواجه سازد.

ج–موتور هر خودرو با دمایی که کارخانه به صورت فابریک بروی ای سی یو تعریف نموده مچ می باشد و در آن دما است که تلرانس موتور خودرو در بهترین وضعیت خود قرار دارد و در صورتی که این نظم را بر هم بزنید اصطحلاک موتور خودرو افزایش یافته و موتور خودرو سریع تر فرسوده می شود که در این خصوص این مورد را بیشتر شفاف سازی نموده تا شما بهتر بتوانید به درک این موضوع پی ببرید.